Friday 4th November 2022

 Common Scoter - 1 Longham Lakes
Wood Pigeon - 29,989 vis mig Poole Harbour, 30,000 vis mig Hengistbury
Black-necked Grebe - 2 Shell Bay
Red-throated Diver - 1 Ringstead Bay, 1 Shell Bay
Curlew Sandpiper - 1 Lytchett Fields RSPB
Spoonbill - 50 Brownsea Island NT lagoon
Cattle Egret - 5 Stoborough, 3 Priory Marsh
Great White Egret - 1 Longham Lakes
White-tailed Eagle - 1 Poole Harbour
Hen Harrier - Ringtail Durlston CP
Short-eared Owl - 1 Durlston CP
Wryneck - 1 Longham Lakes
Woodlark - 3 vis mig East Bexingtonn
Skylark - 345 vis mig East Bexington, 200 past Down Farm/Wyke Down
Dusky Warbler - 1 Durlston CP
Starling - 925 vis mig East Bexington
Redwing - 858 past Down Farm/Wyke Down, 129  Poole Harbour
Black Redstart - 4 Portland Castle, 1 Marine Theatre Lyme Regis, 1 Weston Portland, 1 Peveril Point Swanage, 2 Durlston CP, 3 Chesil Cove, 1 Winspit Valley
Water Pipit - 1 Lytchett Fields RSPB
Chaffinch - 219 vis mig East Bexington
Brambling - 21 past Down Farm/Wyke Down, 1 Poole Harbour, 4 over Hengistbury
Hawfinch - 3 past Sea View Point Poole, 1 past Stoborough
Redpoll - 9 past Down Farm/Wyke Down, 4 vis mig East Bexington
Siskin - 52 Poole Harbour
Reed Bunting - 5 vis mig East Bexington, 7 past Down Farm/Wyke Down

Common Buzzard, Stanpit  © Dave Hill


Common Scoter, Longham Lakes © Ron Poulter


Pied Wagtail, Stanpit © Dave Hill